Landet Brunsås

Följer en ny serie på SVT 2, onsdagar kl 20:00.
Landet Brunsås diskuterar kostsociologi och mathistoria.
Ett "Värsta språket" om mat men med lite mer dåliga skämt och poänger.
Helt klart uppfriskande.
Som av en händelse har jag också gett mig in på boken Den hemliga kocken.
Har levt i inbillningen att jag redan hade koll på allt sånt där men nu när jag läst en bit inser jag att så inte är fallet. Är dessutom väldigt glad över en så pass seriös och välskriven bok!

Jag håller mig än så länge undan någon större utläggning om tillsatser.
De finns där av en orsak - de gör produkten billigare.
Eftersom allt handlar om pris när gemene man får tala med sin konsumtion har de flesta inget annat val om man som producent inte vill bli utkonkurrerad. Med det vill jag också ha sagt hur otrolig stor påverkan den ensklide konsumenten har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0