Matmanager

Det verkar finnas så förvånansvärt många som känner en önskan av att vara sådana. Ja, jag menar alltså husfruar med förkläde, alltid nybakt bröd och nya pysselprojekt stup i kvarten. Fantastiskt tycker jag, att denna trend kommer! En tillbakagång till traditioner men inte för den delen i jämnställdhetstänk.
Men det måste ju vara svårt att vara så perfekt jämnt och ständigt så här är något som underlättar...

Det jag försöker komma till är att hur smart det är med veckoplanering!
För plånboken, miljön och hälsan.
Genom att i förväg göra en meny för hela veckans kosthållning vet man precis vad man ska köpa.
Detta gör att du slipper den extra vändan till affären. (Har du bil kan det kosta mycket på miljön.)
Du slipper impulsköp som kan bli både dyra och onyttiga.
Dessutom slipper du att gå och grunna på vad man ska göra till middag, för det har du redan bestämt!
Det är bara att på söndagkväll till exempel sätta sig ner och planera i sju dagar framåt.
Tar inte lång tid men sparar desto mer.


Förlåt, jag kunde inte låta bli!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0