Nu är det dags att börja sätta frön!



Ja bättre sent än aldrig säger jag :) 14 små påsar med olika frön kom hem till mig i förrgår och nu ska det bli roligt att se om min idé om en egen liten köksträdgård kommer fungera. Att gräva i jorden ska då iaf göra en lycklig läste jag i senaste numret av  I Form. Tydligen så innehåller jord en "humörbakterie" som heter Mycobacterium vaccae som får hjärncellerna att utsöndra serotonin. Så när man påtar i jorden så virvlar dessa upp i luften och du andas in dem. Tro på det om du vill haha! Kan inte göra nån skada iaf, med tanke på att trädgårdsskötsel ofta involverar solljus och fysisk aktivitet som absolut bidrar till ett lyckligare och hälsosammare jag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0