Filmtips!



I lördags så såg jag och Niklas en helt sjukt fin film! Perfekta miljöer och kläder för tiden (inte för att jag levde då men ändå), inget halvtdant ihopslafs om andra världskriget och utrotningen av judar utan den absolut bästa filmen jag har sett om den perioden förutom kanske klassiker som t ex Schindlers list, pianisten osv. Det bästa var att den här var faktiskt helt utan tråkiga inslag, klyschor och dåliga tyska brytningar gjorda av amerikaner. Man får en mysig och varm känsla trots alla hemskheter och jag veta många som skulle ha svårt att hålla tårarna borta vid många tillfällen i filmen. Jag vet att jag hade det iaf.

Kommentarer
Postat av: Vronkan

Har bara hört bra om den filmen. Man kanske borde se den.



sv;

Tror du att det är slutet på en era? Programledarbytena i både Så ska det låta och Allsång på Skansen har ju varit lyckade. Detta ska nog också funka. ;)

2009-05-11 @ 19:56:18
URL: http://jvil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0