Bloggkompis

Ja nu sitter jag och Turbo här och bloggar haha. De är så kul för han vill verkligen vara med på allt! Laga mat, ligga och sova, städa lr fara och handla. Man märker verkligen vilken arbetande ras aussies är. Och vilka flockdjur sen, jag är verkligen glad över att han under den tid som han spenderat hos oss inte behövt vara ensam mer än ca 2 timmar i sträck. En riktig working machine som jag hoppas får ett bra hem när han far från oss. Någon med tålamod och pondus som vill ha med sig hunden jämt och där hunden får utföra ett jobb. Då skulle han nog slippa ta ut frustrationen på andra saker istället... Ja det är lätt att tänka "tänk om..." just nu. Man ville att nått skulle funka så gärna men tillslut är det bara att inse att man inte kan vara egoistisk. Faan att livet ska handla om mer än en själv :P

Jag är inne på min sista sjukdag som jag låter mig ha. Vet inte riktigt vad jag ska göra idag förutom att kurera med massa te och nyponsoppa samt läsa ut Twilight-boken. Kanske plugga lite till tentan på lördag också...

Det regnade förövrigt riktigt härligt i natt. Jag vet eftersom jag inte kunde sova pga hostan och värken. Men det börjar redan torka upp. Snart är det verkligen sommar! Jippie va härligt! Då funderar jag på att styra upp lite här på bloggen och rikta in den lite mer på mitt så kallade "område" - kost och hälsa. Självklart en massa recept och tips om träning och liknande. Dags att vända den här vårens skit till nå bra nu!

Positiv attityd är det som gäller och ni får ursäkta om jag inte varit så bra på det den senaste tiden. Men man behöver tid på sig att hitta tillbaka. Och jag är inte där än.

Hoppas ni har det bra!
 

Kommentarer
Postat av: erica

love twilight :)

2009-05-06 @ 16:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0