Nu äre mycket på gång

Ja mina tankar är uppfyllda av ganska mycket just nu måste jag säga. Svårt att vara särskilt fokuserad...

Idag har jag, Niklaspiklas och Sofia varit på storloppis och jag fyndade lampa, kuvertväska och plånbok. Fanns mycket fint där men som vanligt så är det fina även det dyra, trots att det är loppis. Sen så storhandlade vi på Maxi en sväng. Vill inte tänka på hur mycket det blev men det heter ju iofs inte "storhandla" för ingenting utan innebär ju att man gör ett större inköp för resten av veckan/månaden lr liknande. Och det är ju bra. Sen såå har vi vart en sväng och hälsat på mammi och även Zeth som är på besök från Bräcke för tillfället. Roligt att se dem även om det inte var allt för länge. Mycket bilande idag alltså :P

Känner för att börja löpträna igen! Nu när vintern äntligen börjar bli så där härlig med solsken och gnistrande snö så känns det inte så hemskt att fara ut i kylan. Uppfriskande rent av. Om bara Ceasar var lite mer hurtig så hade det varit hur roligt som helst att dra ut med honom också... Vilket osökt leder mig till den stora nyheten!

På söndag så hämtar jag hem det nya tillskottet till vår lilla familj :D Turbo heter han och är av rasen australian shepherd (alltså en hund :P). Ska ta honom på foder tills de tagit några kullar på honom lr eventuellt att jag köper ut honom. Känns så himla pirrigt eftersom aussien inte direkt är en "lathund". Den kräver arbete och motion vilket är super då det är en sån hund jag söker. Han bor för tillfället i Jokkmokk så jag ska fara med tåg nästan 40 mil till ett ställe som heter Murjek (hört talas om det NÅGONSIN??) och hämta upp honom. Så himla spännande!

Ja så till det tråkiga. Nästa vecka har jag omtenta i kemiska beräkningar. JAg har ingen motivation till att plugga inför den och kan nån klandra mig för det? Nu äre bara att börja sätta sig in i all jävla massa och mol... Tjoho!

Jag tror jag lägger mig och fantiserar om min nya aussie istället :P


Loppisfynd från idag:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0