Nit Noys Hopeful Athos "Turbo"

Nu har det gått ett tag sen vi kom hem (ca 12 h) och det gick över all förväntan. Turbos ägare hade berättat så mycket om hur han inte klarar av andra hundar att jag trodde tågets lilla inglasade djurkupé skulle bli en mardröm! Men om det var chocken lr något annat vet jag inte men vi satt iaf tillsammans med en hund och 2 katter och han sa inte ett ord. Var dock väldigt intresserad av alla människor som gick förbi, inte direkt reserverad den där. När vi kom hem hade han så mycket överenergi att jag fick ta och gå en sväng innan han skulle träffa Ceasar och sedan ännu en sväng med dom tillsammans. Har fått agera VÄLDIGT mycket ledare under den här tiden men de märks resultat. Morgonpromenaden var iofs väldigt intressant och vi hann både med att skälla på hundar, tanter som utövar Tai Chi i parken och stirra på varenda cykel och motionär med gångstavar som finns. Jag tror inte det finns så många motionärer i Jokkmokk haha! Umeå är ju iofs galen i att röra på sig... Nu har dom nyss ätit och nu ska vi se om herrn klarar av att varva ner. Passivitet kommer få högsta prio i denna hunds träning, det efterföljt av koppelträning. Väldigt tur att han är en mycket kontaktsökande och "mutbar" hund som verkligen verkar vilja jobba. Så fler uppdateringar kommer nog kring detta! Samt bilder of course!

/Anna och hundarna :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0