Körkort nästa och vårdcentral

Snart har man då fixat körkortstillstånd. Mitt första steg på vägen till att bli en självständig och fri kvinna :P Sen så tänkte jag mig några körlektioner och sen så ska det väl va klappat och klart, typ. Hehe näe kanske inte riktigt men jag ville bara berätta det här så att jag får lite krav på mig och jag ser väl framför mig att jag står med körkortet i hand nån gång till våren. Då blir det till att åka på roadtrip! Bättre sent än aldrig heter det väl...

Jag skulle dessutom vilja svära lite över vårdcentralen. Ni vet antagligen vad jag tänker säga eftersom de flesta upplever samma sak. Det är nämligen inte meningen att man ska få hjälp när man behöver det har jag nu insett. Det är meningen att du ska ha ont och må dåligt tillräckligt länge för att du sedan ska åka in med ambulans för att få sjukvård. Kan du med egna ben gå in till vårdcentralen har du inget där att göra. Kryper du så kan de väl kanske kolla upp saken. Är du halvdöd, ja då slipper dom dig förhoppningsvis snart.

Så länge de säger att det inte är något fel på dig så måste du ju självklart inse att det inte är det heller. Och för i helevet måste du väl förstå att det viktigaste är att värna om läkarens integritet och hälsa. För mycket jobb kan ju vara skadligt!

Jag vet, ironi råkar vara en av mina favoriter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0