Jag tror jag börjar pigga på mig

Efter denna hårda svininfluensa (läs lätt förkylning) jag har haft  så börjar saker och ting lätta nu, om ni förstår vad jag menar. Ceasarhunden och jag var nyss ute på en härlig tur i regnet. Mycket uppfriskande! Jag har dessutom satt min nya plan i verket idag. Jag vill nämligen, från och med nu, steg för steg bli allt mer miljövänlig och ekologisk. Skrev ju nyss ett inlägg om alla tankar som kretsat i mitt huvud och nu känns det som om det är dags för handling, bokstavligt talat. Vi for alltså och handlade på Maxi idag. Ungefär 50% lyckades jag få ekologiskt. Det är ganska lätt att göra ett val när det gäller just mat nu för tiden. Det finns ekovarianter av det mesta. Jag vill satsa på varor som jag handlar ofta, dagligvaror som faktiskt gör skillnad. Så nå dyra lyxprodukter vart de inte. Mjölk, kaffe, ägg, råsocker, vetemjöl och sånt shit. Blev inte alls så dyrt heller. Mycket nöjd med den delen. Sen så vart det svårare.

Niklas och jag hade 3 menyer gratis på Mcdonalds sedan tidigare och nu hade vi min mor med så självklart kändes det perfekt att vi 3 skulle äta lunch där. Ja, ni förstår kanske att det sket sig med miljötänket, vegtänket osv. men man kan inte lyckas med allt på en gång. Tur så var maten både äcklig och onyttig så det gav inte direkt mersmak. No more donken alltså. De hade inte ens en vegmeny, så två små kycklingar fick sätta livet till för att föda mig med osmakligt sunkig mat. Inte värt det.

Det som dock var värt det var Returmarknaden där jag fick tag på en vitaminburk, en liten blå glasmokajäng och en glasskål som helt enkelt är fin. Jag hittade dessutom en tjusig läderportfölj som jag gav åt min mamma så att hon skulle kunna ha sin bärbara dator hon fått av mig någonstanns. Livet har sin goda stunder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0