Så var det...

Jag föreställde mig att jag skulle skriva värsta långa reseloggen här med hur mycket intressant som helst från resan till england men sen så insåg jag ju att bilder säger mer än tusen ord. Samt det lilla faktum att ingen som besöker en blogg vill behöva läsa längre än några rader. Såo this is it :P



Efter 9 timmar med buss ner till Arlanda var man ju så lagom fresh...
Höll oss dock pigga med förväntingar trots väntan på Arlanda från halv sex på morgonen till klockan nio, tre och en halv timme senare.



Väl framme chillade vi på vårt enkla men otroligt prisvärda YHA hostel, åt äckligt friterad mat från KFC och tog en liten promenad för att kolla in omgivningarna.



Dag 2 slogs England av kylan och efter en iskall natt var vi uppe med tuppen för att utforska lite turistställen.



Vi tog oss en tur till Christ Church meadow samt katedralen.







Inne i Christ Church låg matsalen de använt för att spela in Harry Potter. Såg mycket mindre ut än i i filmerna måste jag säga!



Bredvid Christ Church meadow låg den botaniska trädgården som var helt fantastikt vacker trots att det var vinter. Där slog vi oss ner och filosoferade en liten stund.









Eftersom typ alla byggnader i Oxford var otroligt unikt och vackert utsmyckade, hade historisk betydelse och skulle kräva en hel dag för att utforska så lessnade man ganska snabbt. Intrycken blev för många och jag tänker endast visa några få smakprov på hur de kunde se ut. Dividera sedan dessa med en hel stad så inser ni vilket ställe detta är.



Bridge of Sighs



Radcliffe Camera







Oxford är ju kännt för sina kanaler där man kan åka punting boats och såna här husbåtar. Så vi tog oss en promenad längs Mill stream walk tidigt dag 3. Resten av dagen ägnade vi åt lite good old fashion shopping. Fantastiskt bra shopping faktiskt. Det var ju mellandagsrea överallt så vi kammade hem en hel del fynd.







Nyårsafton firade vi lite pensionärsaktigt som ju kändes lite som resans tema. Först middag på en kinarestaurang med ett glas vin till maten där vi var uppassade av hela restaurangen eftersom vi var deras enda kunder! Sedan gick vi vidare till en lite modernare pub tog några drinkar och njöt av stämningen. Därefter drog vi oss tillbaka och inväntade tolvslaget tillsammans på hotellrummet. Mer kunde jag inte ha önskat mig tihi :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0