Två paket







Lite skor piggar väl alltid upp?
Var nyss och hämtade ut dessa från posten och de är inte vilka skor som helst utan två par Simple shoes och är helt tillverkade i återvunnet material. På deras hemsida står mer men deras skor kan t ex vara gjorda av det här:

  • återvunna bildäck, cykeldäck och cykelslangar
  • hampa och organisk bomull
  • återvunna PET-flaskor och plastpåsar
  • Bambu och kokosnötskal
  • Återvunnet papper, madrasser och heltäckningsmattor och resultatet blir fantastiskt!
  • Tanken med Simple är; HUR vi tillverkar våra skor är lika viktigt som VARFÖR vi tillverkar dem. Det betyder att vi måste hitta bättre lösningar för återvinningsbar tillverkning.

  • Finns i många roliga och snygga varianter och kostar i vanliga fall kring 800 spänn styck men om du går via den här länken så får du 50 % rabatt. Helt klart värt tyckte jag och nu när jag provat dem så är jag såld! Så sköna skor var det länge sen jag provade! Iaf så blev det ett par till mig (de övre med lila skosnören) och ett par till Niklas. Btw så räcker erbjudandet till den 31 augusti och frakt ingår!

    Behöver du enkla och sköna skor med en tanke bakom är det bara att slå till :P

    Kommentarer
    Postat av: Erica

    Hihi, hampa! :P

    2009-08-15 @ 09:42:25
    Postat av: Fröken Wrede

    Jajjemen, bägge de här skorna är tillverkade av hampa! 100% drogfria skulle jag tro :p men vad vet man...

    2009-08-15 @ 21:37:01

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0