Lite knasiga...





Idag fick jag några udda gåvor från min mormor.
På övre bilden ser ni ett uråldrigt hårnät från typ 60 talet samt ett par nylonstrumpor och den minst sagt annorlunda asken de låg i. Jag fick även en charmig fotoram, en gammal bok om medelpad, ett vitt fårskinn från deras gård de hade förr och en gammal stickig filt som nog kommer värma gott i vinter.
Ja nog är gåvorna lite knasiga men jag kan inte annat än hoppas att jag om 50 år också kommer ha sparat sådana saker som betytt något för mig.

För visst är vi lite väl snabba med att slänga?
Allt ska vara så minimalistiskt och plotter och oreda  skyr vi med alla medel.
När allt kommer omkring så är väl kaos det enda beständiga i världen?

Jag tycker iaf om när ens bostad är lite som en skattkista.
Man vet inte vad man kommer att hitta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0