Hett med svett

Nu är mina dagar på Nolia räknade. Idag var jag där som privatperson och utsatte mig för hettan och den olidliga folkmängden. Tur var väl att jag inte behövde betala för inträdet iaf. Mindre tur var att jag och Niklas frestades av att prova all konstig fettdrypande mat som endast serveras vid dessa tillfällen. Fish´n chips och langos blev lunch och middag och med tanke på att friterade grejjer är min värsta mardröm så mår jag inte speciellt bra nu. Niklas var dock glad som en lärka och fick även ner en supersliskig "slushie" eller hur det nu stavas. Och vi ska inte snacka om alla provsmak... Jag var dock där för att finna viktiga saker till bra priser. Under tiden lyckades jag värvas till armén, ridskolan och någon ville t o m pracka på mig en friggebod. Men där satte jag ner foten, jag menar, vars ska jag ha den stående hade dom tänkt? Till sist blev jag dock utrustad med ett allväderställ, en vinterjacka, retrieverkoppel och förstahjälpen-kit för hunden. Vi lyckades även med att få hem en fairtrade och en eko-chokladkaka. Ajaj, blir till att ut och få bort lite kalorier imorgon.

Ikäll har vi ätit ckolad och sett på Kenny Starfighter, min kära pojkväns stora idol. Filmen blev dock en stor besvikelse. De lyckades verkligen inte behålla charmen från serien. Nope den får inte någe högt betyg den inte.

Imorgon återgår jag till att laga mat åt folk och det känns rätt så skönt att göra nått man har någon koll på. Sedan blir det att plugga som en tok till omtentorna som närmar sig. Bajs bajs!


I väntan på bussen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0