Den stora loppisdagen

Sofia och jag hade en riktigt trevlig dag i förrgår.
Vi cyklade runt på olika secondhandbutiker i Umeå och förkovrade oss i fina saker.
Jag ruinerade mig själv nästan men man kan som inte låta bli efterom man vet att saken endast finns i en upplaga och snabbt kan försvinna.

Det är dock inge bra att köpa hejdlöst varken för plånboken eller för miljön. Själva grejjen är ju att vi ska lära oss att inte konsumera så himla mycket och vara måttliga. Nu är second hand det bästa om du är en obotlig shop a holic, vilket de flesta i bloggvärlde verkar vara... :p Knappt någon miljöpåverkan får du om du cyklar/går, köper på din ort och köper secondhand eller närproducerat/ekologiskt. Bra för alla parter! :)


Kommentarer
Postat av: sofajja

älskade stenmark

2009-08-22 @ 18:36:10
Postat av: Wannabebonjäntan

Det ÄR roligt med loppisar och seconhandbutiker. Tyvärr har jag inte så många loppisar runt mig :-( Men när det väl dyker upp, visst är jag där och gluttar och har jag tur så finner jag nåt smått och gott också!

2009-08-23 @ 08:53:38
URL: http://bondjantan.blogspot.com/
Postat av: Fröken Wrede

Ja de är inte alltid så lätt att hitta något fynd men när det väl händer så kan det inte kännas bättre!

2009-08-23 @ 11:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0