Glad påsk någon?

Varför verkar ingen fira påsk om jag får fråga? Inte för att jag är kristen lr nått men det är ju ffs en rolig anledning att få fira över huvudtaget! God mat, rikligt med pynt och allmänt vårfirande låter väl härligt? :P Jaja, glad påsk säger iaf jag! :D Idag kommer nämligen mamma och hälsar på från sjukhuset. Imorgon bitti måste hon visserligen tillbaka men roligt ändå :) Min moster och kusin kommer även upp för att påska lite. Det är så här högtider ska vara, mycket släkt och vänner.

Här är ett nytt och nyttigt recept som inte är så nytt för mig. Jag brukade nämligen älska att göra de här muffinsen till mellanmål och frukost. Mums säger jag bara!

Kanelmuffins med äppelmos och kli
12-15 muffins

2 äggimage117
1 dl honung
1 dl vegetabilisk olja
4 1/2 dl löst äppelmos
4 1/2 dl vetemjöl och grahamsmjöl blandat
5 dl vete- lr havre kli
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 tsk malen kanel

Värm ugnen till 200 grader. Vispa äggen tills det blir lite skummigt. tillsätt honung, olja och äppelmos. Blanda mjöl, kli, bakpulver och bikarbonat och kanel i en skål. Tillsätt mjölblandningen och rör till en slät smet. Tillsätt lite vatten om den är mycket tjock. Fördela smeten i muffinsformar. Grädda 12-18 min tills bröden är gräddade i mitten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0