Finns det en kurs i hur man lär sig njuta av livet?

Då borde någon vänlig själ allvarligt anmäla mig!

Hehu va jobbigt det är att vara ensam! Jag hade ju blivit van det höga tempot med plugg och jobb och allt men nu så stannar allting liksom bara upp och går så trögt att jag blir tokig! För det första jobbar jag ofta kväll på mitt jobb och då är det ingen annan där. Så jag sitter i ett stort och tomt ekade kontor och har blivit patetiskt glad över att jag får ringa runt och iaf prata med religiösa halvt döva gamla gubbar och gummor. För det andra så vill jag få flytten gjord nu! De som bor i lägenheten vi ska flytta till segar sig och det dras allt mer på tiden. Mitt liv levs i en borg utav kartonger och pedanten inom mig gillar det inte! Till sist är jag uttråkad och det yttrar sig genom att jag tycker att jag är ensam trots att jag typ träffar och pratar med folk dagen i ända. Vill starta upp projekt som jag alltid gör när jag får ledig och rastlösheten sjuder i mig men hur lätt är det när man varje dag måste vara beredd med att slänga ner det sista i en banankartong och äntligen få starta ett nytt hem med sötisen? Hujeda mig, jag är inte bra på sommarlov säger jag bara! Men det kanske ni märker...? :P

Men nu står vi iaf inför midsommar. Det vi svenskar har som sin största stolthet och även största orsak till att få dricka sig redlösa (borträknat julafton det vill säga). Nu vill ju inte jag vara sämre och jag hoppas befinna mig på en mysig ö ute vid kusten tillsammans med Sofia, Niklas och brännvinet imorgon kväll. Målet är att inte lyckas drunkna och att komma hem oskadda och torra ;) Jag ska även öva mig i att ta det lugnt och NJUTA. Man lever ju bara en gång liksom, vilket dock gör mig bara ännu mer stressad! Hoppas mina kamrater har vettet att slå mig i huvudet om jag börjar yra om det här imorgon...
Nu ska jag nog göra lite andings/meditationsövningar tror jag bestämt :P

Trevlig midsommar allihopa!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0