"Jag går omkring i mitt Pompei ibland ruiner..."

Nu äre stök här hemma som gäller! Nadia flyttar på torsdag och jag är också i full gång att packa ner mitt alldeles för mångfaldiga bohag. Har trots det haft skönaste dagen idag med yoga på morgonen, lång skogspromenad med Ceasar, Nadia och Lovis och även sett på en föreläsing med Fredrik Paulún angående glykemskt index. Mycket intressant måste jag säga! :P

Hur firade ni andra nationaldagen då förresten?

Vi (Nadia, Niklas, Jesper, Ceasar, Lovis och jag :P) for då iaf till Gammlia med picknickkorgen och såg på det traditionella firandet där. I och för sig kanske man inte kan prata om nått traditionellt firande än så länge eftersom ingen egentligen vet hur vi ska fira den här dagen. Jag förstår bara inte varför man måste komplicera saker och ting. Varför inte bara hissa flaggan och sjunga "Du gamla, du fria" sången osså äre klart? Yeeesus! Ja de var iaf trevligt med lite för kallt för min smak. Hallå, nu är man faktiskt bortskämd med finväder! Står inte ut med grader under 20 strecket! Ska då försöka få till nå bilder från dagen så ni får se hur det kan se ut på en "traditionell 6 juni"-dag... ;)

I helgen har Niklas och jag även lyckats plöja igenom the bournethriology. Faktiskt riktigt bra filmer de stunder jag lyckades hålla mig vaken :P De kunde kanske ha varierat tempot lite grann eftersom ständigt jakttempo är lite tröttsamt tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0