Kroppen i balans

Jag vet inte om jag ska börja med det sorgliga först eller bara fortsätta skriva om allt trivialt som händer i mitt liv. Det är nämligen så att min katt Molly (som inte fått så mycket utrymme i bloggen men som är den finaste katten jag någonsin haft!) verkar vara döende. Hon har ingen livslust längre, ligger endast under min säng, dagar i sträck, och när hon väl kommer fram äter hon inte utan försöker få i sig vatten i sin uttorkade kropp som hon sedan jättelätt kräks upp. :( Jag är så ledsen över att hon verkar lida så och den en gång så runda och gosigt glada katt är nu ett benrangel som inte orkar gå längre än några meter. Hon är förvisso väldigt gammal, hon var över 10 år när jag tog hand om henne från en fd lärare som hade barn som blivit allergiska och det var ju ganska många år sen nu. Hon hade varit med om mycket och var till en början väldigt reserverad och rädd. Men så efter tag hände något och hon började lita på oss alla i familjen och hon blev den där matglada damen som älskade att ligga och gosa i timmar på ens mage. Jag blir så förbannad också över att veterinären som jag tar mina djur till har semester nu och ska ha det till augusti, vet inte vad jag ska göra utom att försöka tvinga i henne mat när tillfälle ges och förbereda mig inför det svåra beslutet om hon kanske ska få avsluta sitt lidande snart. Det känns bara så hemskt att vara den som måste ta det beslutet men jag klarar inte av att se henne så här dålig.

Min lediga vecka spenderas alltså till att försöka få i min katt nått att äta och även till träning. Idag provade jag t ex IKSU:s bodybalance och det var skönt att få svettas lite och samtidigt sträcka ut. Även om jag kanske inte hängde med i allt så kändes det ändå bra, mycket tror jag berodde på att jag har en bakgrund i yoga och pilates. Måste även berätta om mitt beslut att prova att inte äta några sötsaker lr andra onyttigheter i en månad och se om det blir någon skillnad under tiden jag tränar. Nu när jag skriver det här finns ju som igen återvändo och ni som läser kan ju hjälpa mig att komma ihåg det. ;) Fram till den 21 augusti kommer detta experiment fortgå och jag hoppas verkligen det ger resultat.

Kvällen har förövrigt bestått av det mycket "oväntade" soffmyset :P och jag tror jag bestämt ska gå och mysa under täcket nu.

Babai



Molly på balkongen en sommar för 2 år sen

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag vill hemskt gärna träffa dig och ge dig en utförlig beskrivning angående tvättnötterna! ;)

Hur ser det ut för dig måndag eller tisdag nästa vecka? (då skulle jag nämligen kunna dissa salusand (hoho) och vara med DIG istället!)

2008-07-24 @ 19:43:12
URL: http://litengulkatt.blogg.se/
Postat av: Nadia

nejnejnej :( stackars molly. inte dö.

2008-07-24 @ 20:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0