Efter regn kommer solsken

Ja efter dagens regnskurar så hoppas jag verkligen det fina vädret inte låter vänta på sig och tillåter mig få skaffa den där ultimata snygga coola brännan som jag så länge drömt om :P. Att dessutom få fara å bada och ligga ute på gräsmattan hägrar också väldigt mycket i min sommarfantasi. Det ända problemet som jag ser det är att jag imorgon har tackat ja till jobba på Frasses eftersom de behövde nån som kunde hoppa in. Great med mer pengar tänkte jag men insåg nu att det kanske inte kommer vara så kul om det fantastiska sommarvädret alla väntat på kommer imorgon. Ja jag slipper iaf trängas på stranden...

Dagarna spenderas med att långsamt fixa och dona. Lite uppackning här, lite spika på väggen där... Så fortsätter det tills jag ledsnar och lägger mig med Gillian Mckeiths (känd från TV :P) bok "Du är vad du äter". Väldigt intressant och bra skriven om jag får säga det själv. Har verkligen gjort mig inspirerad till att laga god och nyttig mat och detta blev dagens resultat:



Quornbitar i tomatsås med quinoa och medelhavsmix.
Tomatsåsen är så lätt att tillaga! Slänger i massa basilika och oregano, en skvätt balsamico och lite sockerfri ketchup. Sen så skivar jag en hel massa vitlök och låter det puttra med så att man verkligen skall få smaken. Qournbitarna är det bara att ha i från början men var försiktigt med saltet, det får redan för mycket i oss! Ska slå ett slå ett slag för quinoan också som innehåller bättre sammansatt protein än till och med kött och glöm inte grönsakerna :P Mums filibaba!



Sen så plockade Ceasar och jag lite blommor under vår upptäcksfärd av området Ålidhem :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0