Duktiga Anna

image97

Blir så sugen på att åka skidor! Ser för en gång skull fram emot friluftsdagen på onsdag, då bland annat jag och Sofia mm ska spendera dagen på skidor i Gammlia. Vi ska ju självklart packa säcken full med varm choklad och annat gottigott :)

Var faktiskt på utflykt imorse med mamma och hennes hund Acke. Vi smet upp på hembygdsgården och satt där på farstukvisten till en typisk västerbottnisk stuga och åt ostmackor och drack kaffe lr choklad. Mysigt värre om det inte varit så kallt och om inte några konstiga typer i svarta rockar hade kommit alldeles intill oss och börjat gräva bivacker i snön :S

Började på min så kallade storstädning idag! Därav titeln till inlägget. Sorterat ut 6 kassar(!) kläder och även vikt alla kvarlämnade plagg så jag får välmående rysningar så fort jag öppnar garderobsdörren. Precis som det ska vara alltså :D Enda problemet är ju att jag måste köpa så många nya kläder nu för att fylla ut all plats som uppstått! "Gud va jobbigt"

Bevittnade faktiskt tragedin till Melodifestival ikväll. Var ju tur att de enda vettiga gick vidare men seriöst, någon därute, fixa så att man slipper alla jävla delfinaler! Inte för att nån tvingar mig att se dem men ändå, hade det inte varit lika bra att förskona alla från det bottenskrap som måste upp på scenen föra att fylla ut, annars så ovärdelig, sändingstid?

Nu ska jag sova gott så jag är tillräckligt pigg för storstädning del 2 imorgon. Synd att jag inte har nån Elsa Beskow bok just här. Dom är så himla bra! Jag ska verkligen bombardera mina ev framtida barn med såna böcker. Det är sånt som skapar moral och sund mental hälsa haha Se bara på mig...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du har helt rätt! Elsa Beskow formade min barndom!
Stod och kollade på flera stycken i fredags, tomtebobarnen, sagan om den lilla, lilla gumman osv. vilka fina bilder..

2008-02-17 @ 10:39:40
URL: http://litengulkatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0