"Dagens muffins"

Eftersom jag brukar baka lite då och då så tänkte jag att jag kunde ju visa upp och tipsa er om det goda som framställs. Dessa mumsiga muffins är riktigt härligt chokladiga och bjuder på ett överraskande gott inre. (Lägg även märke till det arabiska teglaset som är inköpt i Granada)



image78

Chokladmuffins med godisgömma

4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
1/4 tsk salt
1 1/2 dl kakao
125 g rumstemp smör
2 1/2 dl socker
2 ägg
1 3/4 dl gräddfil
1 tsk vaniljextrakt (eller vaniljsocker)
krossad daim

Valfri godisfyllning (t ex nougat)

Blanda de torra ingredienserna. vispa smör och socker luftigt. Blanda sedan i ett ägg i taget sedan gräddfil och de torra ingredienserna. Tillsätt till sist den krossade daimen. Rör tills allt är blandat. fördela i 7 stora eller 12 små formar. Tryck i valfri godisbit i varje muffin och grädda i 175°C i 25-30 min. Något kortare för de små.


Kommentarer
Postat av: N

Oh herregud vad gott

2008-02-01 @ 22:03:48
URL: http://privateinvestigation.blogg.se
Postat av: Andrea

Oh va gott!

2008-02-01 @ 22:08:12
URL: http://leapea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0