Lucka 20 - Fyra dagar kvar!

Sista dagen innan lovet, i skolan och på jobbet! Fy fan va skönt! Jag kommer seriöst att kunna andas igen...

Tro nu inte att jag har blivit kreativ på gamla dar utan jag hittade för ett tag sen den här dikten som jag skrev för några år sen. Jag brukar nämligen inte skriva så mycket dikter så därför tycker jag den här är rolig att läsa och dessutom väcker den många minnen för mig.

Alltet är ett ego


saknar lampan på mitt skrivbord

den som lyser upp ideér och gör livet ljust

för när mörkret lägger sig

försvinner rader efter rader av innehåll bort


tomheten ropar efter mig

klipper vingar, tvingar mig på golvet


det finns ingen lek

Det här är livet

just som du lämnade det förra gången

tomt


Saknar varma känslor

men nog är det så att

jag älskar mig själv bättre än dig

för du finns inte


bara jag som mig själv inte förstår

Vad gör jag här?


För alltet är ett ego

Han befinner sig bara i mig

Ser er

men inte mer


tänds ljusen glömmer jag

flyger upp i taket svävar där ett tag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0