Ja, då var det bara jag kvar...

Nu är det snart jul igen och alla har farit iväg hemåt. Kvar är lilla stackars jag som sitter här alldeles ensam i en stor ekande lägenhet. Den enda trogna vän jag har kvar är Ceasar som ligger trofast vid min sida och skäller till lite då och då för att hålla alla ovälkomna borta. Fiolerna sätter in och det börjar regna utanför mitt fönster. Helt plötsligt utan anledning slår skivspelaren igång och börjar spela "All by my seeeelf"... Jag sitter med en glassbytta i ena handen och godis i den andra och tittar ut på den gråa kalla världen och tårarna strömmar ner för mina kinder då jag pressar i mig fett och socker för att tröstäta. Jag är så ensaaaam...

Okej nu överdrev jag kanske lite grann... hehe

Helt klart skönt att få styra och ställa lite själv i typ tre dagar. Om ens det eftersom redan torsdag kväll fick jag besök av Jesper som höll mig sällskap i knäckätandet och på fredag kom Sofia och vi gav oss ut i hetshandeln. Helt galet va mycket folk det finns!!! Nu har jag dock fixat alla julklappar utom en sista som jag om några minuter ska fara och köpa på Presstop. Sofia och jag åt julmiddag tillsammans. Gravad lax, köttbullar och makaroner :P Efterrätten blev lite hasselnötstryffel. Mysigt värre. Fredag kväll såg jag på "Eldflugornas Grav" hemma hos familjen. Den var riktigt hemsk och tragisk men tyvärr inte den bästa Studio Ghibli filmen jag har sett. Jag rekomenderar dock verkligen "Min Granne Totoro". Det är en av mina favoritfilmer där barndomen speglas på ett så fint och stillsamt sätt att jag bara blir lycklig av den filmen... SE DEN!

Idag ska jag städa ihop lite, tvätta och köpa sista julklappen och sedan bär det iväg till mamma imorgon kväll. Där ska jag spendera några dagar så att min inledning till denna blogg faktiskt inte blir en sanning...

image7
Min Granne Totoro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0