Ibland får man lugna sig

Oj, oj, det har varit en aningens svårt att hålla sig vid böckerna en dag som denna.
Tentan med stort T kommer till veckan och ute har solen lyst, det är endast några få minusgrader och Anna har haft rastlösa ryck i hela kroppen. Landskapen liksom öppnar sig vid dess tillfällen, de vill att jag tar mig fram på skidor över dem. De snötäckta åkrarna lever upp t o m här ute på landsbygden mitt i vintern.
Skoterfamiljerna samlas så hela byn surrar av folk.
Uppe på berget ser jag en familj på skidor, en annan åker pulka vid vägen.
Nu lyser dock himlen rosa över de små västerbottniska höladorna och dagens aktivitet byts till inomhusmys.

Jag glömmer alla medicinska termer och kostråd, sitter och drömmer om höns istället.
Skissar lite smått på en utomhusbur och planerna på trädgårdslandet blir bara mer storslagna för varje dag som går.
Funderar på om våren kan komma lite snabbare i år...
Nä nu är det dags att börja plugga igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0