Är det lite kallt?

Ja själv väntade man på bussen i -30 grader i morse!

 

Här har ni ett mattips på hemmagjorda morotsbiffar, bulgur, broccoli och ruccolasallad.

Inget märkvärdigt men morotsbiffarna kom till när jag försökte komma på vad man gör av resterna vid juicetillverkning. Är lite såld på min råsaftscentrifug för tillfället som kan frambringa de allra fräschaste juicerna.

Ni som har en hemma måste pröva morot, äpple och ingefära eller kanske morot, äpple, massa vitlök, selleri och persilja. Varför inte äpple, päron och ingefära? Nam nam.

Nu är det ju så att jag inte gillar att slänga ätduglig mat så därför tycker jag man verkligen bör äta det som blir över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0